Terapia Wisceralna (Trzewna)

Najnowsze badania radiologiczne, echograficzne, a także biochemiczne ukazują ogromną korelację schorzeń układu trzewnego z dolegliwościami związanymi z układem ruchu, a w tym przede wszystkim z kręgosłupem.

Wg. J.P. Barrala wszelkiego rodzaju zablokowania w obrębie układu powięziowego, który podtrzymuje narządy klatki piersiowej i jamy brzusznej (poprzez krezki, więzadła, czy otrzewną) mogą powodować ograniczenia ruchomości i inne zaburzenia w obrębie narządu ruchu. Bardzo często u moich pacjentów występują tzw. bóle przeniesione. Okazuje się, że każdy narząd w ciele człowieka ma powiązania z charakterystycznymi dla każdego z nich obszarami ciała. Przykładowo dysfunkcje w obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa i obręczy barkowej mogą mieć powiązanie z dysfunkcją wątroby. Wątroba bowiem poprzez więzadło wątrobowo-przeponowe może min. przyczyniać się do zmniejszenia ruchomości przepony i zaburzeń oddechowych, co z kolei prowadzić może do większego zaangażowania pomocniczych mięśni oddechowych, m.in. mięśni pochyłych, czworobocznego, których przyczepy znajdują się właśnie na kręgach szyjnych. Połączenie dolegliwości strukturalnych ( np. kręgosłup) z wisceralnymi działa w dwie strony. Kręgosłup lub staw może boleć przez jakiś narząd wewnętrzny lub odwrotnie – narząd wewnętrzny może boleć lub gorzej pracować przez jakieś zablokowania w kręgosłupie lub każdym innym stawie.

Praca Wisceralna polega na mobilizacji za pomocą delikatnych technik wykonywanych dłońmi terapeuty, które w tej metodzie są zarówno narzędziem diagnostycznym jak i terapeutycznym. Wyeliminowanie dysfunkcji w obrębie narządów wewnętrznych pozwala poprawić ich pracę, uruchomić naturalne procesy samoregulacji oraz osiągnąć długotrwały efekt leczenia dolegliwości bólowych w obrębie narządu ruchu.

Podejście osteopatyczne zakłada, że powinno leczyć się całego człowieka a nie tylko jego dolegliwości dlatego w czasie badania i stawiania diagnozy zawsze rozpatrujemy powiązania dolegliwości kręgosłupa lub stawów z ograniczeniem wydajności pracy narządów wewnętrznych.

Ważnym elementem w diagnozie osteopatycznej są przyczepy narządów wewnętrznych, które często przyczepiają się do elementów kostnych, które nierzadko tak bardzo nam doskwierają : stawy krzyżowo – biodrowe, kręgosłup, spojenie łonowe, kość krzyżowa czy mostek.

Terapia wisceralna daje doskonałe rezultaty w:

• zespół jelita wrażliwego
  • zatrucia
  • bóle brzucha
  • rwa kulszowa i inne bóle pleców ( często powodem są nerki lub krezki jelita )
  • zaparcia
  • biegunki
  • astma
  • problemy kardiologiczne
  • częste infekcje
  • zapalenie gruczołu krokowego
  • zapalenie pęcherza
  • niepłodność
  • bolesne miesiączki
  • i wiele innych …

Należy pamiętać że praca wisceralna wspomaga leczenie zaburzeń czynnościowych danego narządu i nie zastępuje leczenia farmakologicznego i szczegółowej oceny specjalistycznej.