Wkładki termoplastyczne + Badanie Podoskopem

Termoplastyczne wkładki ortopedyczne, czyli zaawansowana terapia stóp

Stopa i staw skokowy stanowią – z biomechanicznego punktu widzenia – bardzo ważne elementy systemu posturalnego człowieka. Tworzą podstawę lokomocyjną, na której przetaczamy niemal cały ciężar ciała. Od stopy zaczynają się łańcuchy posturalne, w skład których wchodzą stawy, kości, masy mięśniowe oraz taśmy powięziowe. Ciąg przyczynowo-skutkowy wielu schorzeń biomechanicznych, takich jak koślawość/szpotawość kolan, asymetria ustawienia talerzy biodrowych, skolioza, choroby zwyrodnieniowe stawów kolanowych i biodrowych, a także dolegliwości bólowe tychże stawów i inne problemy z kręgosłupem często mają swój początek właśnie w stopie. Troska o odpowiedni układ przestrzenny stopy jest więc bardzo ważna w każdym wieku, począwszy od okresu dziecięcego po starość.

Dlaczego zalecam zastosowanie termoplastycznych wkładek ortopedycznych ICB Medical?

W pracy terapeutycznej kładę bardzo duży nacisk na analizę zależności przyczynowo-skutkowych w projekcji bólu lub zaburzeń funkcji. Ocenę pacjenta często rozpoczynam od stóp, które stanowią szczególne miejsce w systemie posturalnym. W przypadku typowych wad wymagających korekcji, takich jak płaskostopie, koślawość lub szpotawość stawu skokowego, ocena biomechaniczna stopy w naturalny sposób będzie pierwszoplanowa. Właściwości korekcyjne wkładek ICB Medical wykorzystuję do eliminowania patologicznych wzorców bólowych nie tylko kończyn dolnych, ale także miednicy i tułowia. W pracy z tym narzędziem niezwykle wysoko cenię możliwość kontrolowania terapii i wprowadzania zmian korekcyjnych bez straty czasu i angażowania przez moich pacjentów dodatkowych środków pieniężnych.

Zaawansowana technologia

Termoplastyczne wkładki ortopedyczne ICB Medical są wysoko zaawansowanym technologicznie produktem. Powstały w efekcie wieloletnich badań interdyscyplinarnego zespołu najwyższej klasy specjalistów nad biomechaniką i strukturą materiału. Prace badawcze realizowane były na zlecenie rządu australijskiego, który też w dużej mierze wspierał całe przedsięwzięcie od strony finansowej.

Bezpieczeństwo montażu i przebiegu terapii

Wkładki ortopedyczne ICB Medical mogą być montowane wyłącznie przez fizjoterapeutów, lekarzy i techników zaopatrzenia ortopedycznego. Dobór i montaż wkładek odbywa się po dokładnym badaniu biomechanicznym i ocenie funkcjonalnej. Przeprowadzamy statyczne i dynamiczne badanie podoskopowe, mające na celu określenie wysklepienia stopy i rozkładu obciążeń.

Dynamiczna terapia

Opatentowana technologia materiału EVA daje możliwość wielokrotnego rozgrzewania i formowania wkładki. Umożliwia to stopniowe wprowadzanie korekcji w zależności od zmian biomechanicznych stopy i planu terapii.

Oszczędność pieniędzy

Dzięki możliwości wielokrotnego kształtowania wkładki nie ma konieczności zakupu nowej pary wkładek w chwili, gdy stara wkładka przestanie realizować swoje zadania korekcyjne. Technologia wkładki ortopedycznej ICB Medical daje gwarancję wieloletniego utrzymywania korekcji oraz jej dowolnej modyfikacji podczas użytkowania.